ENGLISH

TURİZMDE MARKALAŞMA VE DESTİNASYON YÖNETİMİ

Bergama’da turizmin temsilcileri “Turizmde Markalaşma ve Destinasyon Yönetimi” koşunda bir toplantı gerçekleştirdi.

Bergama Belediyesi Haluk Elbe Salonu’nda gerçekleşen toplantıda uzun yıllar İZKA Dış İlişkiler ve Tanıtım Başkanlığı görevi yapmış ve I Meant It Türkiye Koordinatörü Nazlı Kayı, katılımcılara turizmde markalaşmayı ve destinasyon yönetimini Türkiye’den ve yurt dışından örneklerle anlattı.

Toplantıya Bergama Belediye Başkanı Mehmet Gönenç, Bergama Ticaret Odası Başkanı Fikret Ürper, Bergama Belediyesi bürokratları, BERKSAV, Bergama’yı Sevenler Turizm Derneği, Bergama Kültür ve Turizm Derneği, Güzel İşler Derneği, Ege Üniversitesi Bergama Meslek Yüksekokulu Turizm Bölümü öğretim üyeleri, sektör temsilcileri ve işletmeciler katıldı.

Bergama’nın 2014 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne girerek önemli bir başarı ve kazanım elde ettiğini belirten Nazlı Kayı doğru bir destinasyon yönetim stratejisi ile Bergama’nın daha iyi yerlere gelebileceğini ve mevcut durum analizi, yönetim mekanizması, görsel kimlik ve eylem planı gibi adımlarla sahip olduğu değerleri çok geniş kitlelere tanıtabileceği konusunda katılımcıları bilgilendirdi.

Toplantıda konuşan Bergama Belediye Başkanı Mehmet Gönenç, turizm açısından Bergama’nın önemli bir kent olduğunu ifade ederek, “Son dönemde ülke olarak turizm konusunda sıkıntılı bir süreç yaşadık. Özellikle yabancı turist sayısındaki azalmanın sektöre olumsuz yansımaları oldu. Bu süreçte İç turizm konusunda Bergama Ticaret Odası ile “Bergama Seni Çağırıyor ve Mutlu Turist Mutlu Esnaf” projelerini yaşama geçirdik. Turizmde markalaşma ve sürdürülebilirlik açısından geniş bir destinasyon yönetiminin önemli olduğunu düşünüyorum. Tek kişinin ya da birkaç kişinin değil, çok katılımlı bir çalışma ile Bergama’da güzel bir çalışma yürütülebilir” dedi.